Nie kupisz już biletu u kierowcy autobusu lub trolejbusu ZTM. Wracają obostrzenia

Z powodu rosnącej liczby zakażeń koronawirusem, Zarząd Transportu Metropolitalnego po raz kolejny wprowadził obostrzenia w swoich pojazdach. W czerwcu 2021 r. ZTM zlikwidował wydzielone strefy ograniczonego dostępu.

Fot. Tomasz Stankiewicz/nowinytyskie.pl
Autobus Tychy

We wtorek, 25 stycznia 2022 r. Ministerstwo Zdrowia raportuje o 36 995 nowych i potwierdzonych przypadkach zakażenia koronawirusem. Woj. śląskie z liczbą 5509 przypadków jest drugie w rankingu liczby zachorowań, za woj. mazowieckim.

Z powodu COVID-19 zmarły 63 osoby, z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarło 189 osób.

Strefy wydzielone i brak możliwości kupienia biletów u kierowcy

Od 25 stycznia 2022 r., w w związku z nasileniem się zachorowań na COVID-19, ZTM wprowadza strefy wydzielone (ochronne) w autobusach, tramwajach i trolejbusach. Oznacza to brak możliwości zakupu biletów u kierujących.

Strefy ochronne są oznaczone żółto-czarną taśmą, obejmują

  • stanowisko kierowcy, motorniczego,
  • pierwsze drzwi pojazdu

Zostały one wyznaczone w taki sposób, aby wszystkie miejsca siedzące były do dyspozycji pasażerów.

Brak możliwości kupna biletu u kierowcy nie oznacza, że jesteśmy zwolnieni z obowiązku posiadania biletu. Niestety, w razie kontroli biletów, fakt niemożności kupienia biletu u kierowcy nie będzie brany pod uwagę.

ZTM jednocześnie przypomina o takich kanałach sprzedaży biletów jak

  • automaty biletowe;
  • internet (Portal Klienta);
  • Punkty Obsługi Pasażera;
  • Punkty Sprzedaży;
  • aplikacje mobilne.

czytaj więcej:

Autobus1

Zawieszenie linii autobusowych przez ZTM

DSC04086

Kolejne zmiany w rozkładach jazdy. Sprawdź jakie

Brak realizacji kursów w Tychach

Brak realizacji kursów przez PKM Tychy

Infokiosk

Czy tablice będą lepszym rozwiązaniem niż infokioski?

Tlt B

Trolejbus B w końcu dojedzie na osiedle Z

Zadzwoń do ITS

Zgłaszanie niedogodności i problemów związanych z ITS

Parking Plac Baczyńskiego Tychy

Badania nad rozwojem polityki parkingowej w Tychach