„No afiszuj się tak!” – Teatr Mały zbiera transparenty i nagrania z pozytywnymi hasłami

Akcja zbiórki pozytywnych haseł trwa do 19 grudnia – do tego dnia można na adres teatru wysyłać transparenty, zdjęcia i nagrania, które następnie będą opublikowane na profilu instytucji.

Iwona Loranc

„NO AFISZUJ SIĘ TAK!” to świąteczna akcja twórcza, która ma na celu zebranie jak największej ilości pozytywnych przekazów. Forma jest dowolna – może to być zdjęcie, krótki filmik czy transparent, który będzie nosił w sobie pozytywny ładunek emocjonalny. Jak możemy przeczytać na facebookowej stronie wydarzenia, akcja ma na celu złagodzenie nieco negatywnych komunikatów, które w ostatnim czasie zdominowały przekazy medialne i ogólne nastroje.

Liczymy na to, że dzięki takim działaniom, choć na moment, zatrzymamy serię negatywnych komunikatów, które nas teraz otaczają. Dlatego wszystko, co chcesz dobrego przekazać światu, w związku ze zbliżającymi się świętami, umieść na transparencie. Zrób zdjęcie lub nagranie, a my te wspólne prośby, marzenia, życzenia opublikujemy na naszym profilu.

Teatr Mały do 19 grudnia zbiera pozytywne przekazy, z których w okresie świątecznym przygotuje transparent z optymistycznym przesłaniem. Z hasłem mówiącym: „Niech miłość zaleje ten świat. Zróbmy potop miłości” sfotografowała się już pracująca w teatrze aktorka Iwona Lorenc.

Pozytywne transparenty w okresie świątecznym to prosta i ciekawa forma artystyczna, a jednymi z pierwszych twórców, którzy wpadli na ten pomył byli nie kto inny jak John Lennon i Yoko Ono. W grudniu 1969 roku w ramach akcji „Give Peace a Chance” wykupili oni bilbordy w 11 centralnych punktach metropolii na świecie oraz strony reklamowe najważniejszych gazet, gdzie umieścili krótki komunikat: „Koniec wojny! (Jeśli tylko tego chcesz). Wesołych Świąt życzą John Lennon i Yoko Ono”.

Przekazy i hasła w różnej formie można przesyłać na adres joanna.piwowar@teatrmaly.tychy.pl, w na tytule wiadomości i nazwie pliku wpisując imię i nazwisko autora. Do zgłoszenia należy dodać zgodę na rozpowszechnianie wizerunku. Ze względów technicznych, zdjęcia czy filmy wykonywane powinny być w poziomie.