Powstanie droga ekspresowa S1 między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia

Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. To pierwszy z dwóch przetargów, których realizacja pozwoli domknąć S1 pomiędzy węzłem Kosztowy i Bielskiem-Białą.

1460x616

Przetarg dotyczy budowy fragmentu drogi S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi głównej ekspresowej o długości ok. 2 km oraz drogi - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) - o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich.

Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44).

Ofertę z najniższa ceną około 213 mln zł, złożyła firma Strabag. Z kolei najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Mota Engil Central Europe i PORR, które wyceniło ją na kwotę około 275 mln zł. Kosztorys GDDKiA to około 240 mln złotych.

Odcinek Mysłowice - Bieruń

Drugi przetarg dotyczy 10-kilometrowego odcinka drogi S1 Mysłowice - Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód oraz Lędziny Zachód, 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. Termin złożenia ofert oraz ich otwarcia wyznaczono na 20 sierpnia 2021 roku.