Relacja z wakacyjnej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów

Niedzielna V runda Samochodowych Mistrzostw Tychów była ostatnią przed letnia przerwą. Kolejne zmagania na torze FCA Poland w Bieruniu zaplanowano dopiero na wrzesień. Zanim jednak wszyscy zawodnicy udali się na zasłużone wakacje, stoczyli zaciętą walkę w piątej rudzie tegorocznych mistrzostw.

Przyzwyczailiśmy się, że najlepsze rezultaty w całych zawodach osiągają zawodnicy startujący samochodami z napędem na cztery koła – z klasy 4 lub Open 4WD. Tym razem jednak najlepszy czas całych zawodów zanotowali Przemysław Mendrek i Justyna Sikora startujący przednionapędową hondą civic. Dzięki temu zapisali na swoje konto wygraną w oficjalnej klasyfikacji 2WD całych zawodów i zwycięstwo w klasie 3. Drugą pozycję wywalczyli Michał Mitko i Joanna Mitko (peugeot 206) – co dało im trzecie miejsce w 2WD, a podium w klasie 3 uzupełnili Aleksander Kołodziej i Paweł Hojdem (renault clio).

Klasa 4

W klasie 4 również wyniki były zaskoczeniem. Pierwsi na mecie zameldowali się Michał Biały i Grzegorz Bartyzel w leciwym audi 80. Artur Kobiela i Kamil Wala zameldowali się dopiero na drugim miejscu w klasie 4, warto jednak zaznaczyć, że załoga toyoty yaris GR otrzymała 30 s. kary za spóźnienie na start. Gdyby nie doliczony czas, to oni byliby na czele tabeli. Trzeci czas w klasie zanotowali Rafał Wlazłowski i Rafał Indyk (subaru impreza).

Klasa 2

Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2) triumfowali w klasie 2. Za nimi uplasowali się Szymon Gańczarczyk i Sławomir Parzyk oraz Sebastian Mega i Dawid Gładki – obie załogi jechały hondami civic. W klasie 1 najszybsi byli Paweł Oślak i Michał Kociołek (fiat seicento). Obok nich na podium stanęli Łukasz Semik z Krzysztofem Wadasem (fiat seicento) oraz Delfin Orłowski ze Sławomirem Raczkiem (nissan almera).

Klasa RWD

Paweł Rączka i Łukasz Kuś (bmw 120ti) odnieśli zwycięstwo w klasie RWD, przy okazji notując drugi czas w klasyfikacji 2WD zawodów. W swojej kategorii pokonali Daniela Strojka i Andrzeja Gulbę oraz Krystiana Kacprzaka i Mariusza Cieślara – obie załogi w bmw E36. Paweł Sitek i Michał Cianciara jadący ładą 2105 wygrali klasę Retro, za nimi finiszowali Kamil Wioska i Adam Kulik (vw golf II) oraz Paweł Czernik i Maciej Wyrobek (bmw E30).

Wśród samochodów francuskich (peugeot i citroën) najszybsze były załogi citroenów. Jadący starszym modelem Saxo Damian Majchrzak i Marek Gojny zanotowali najlepszy czas, wyprzedzając dwie załogi w nieco nowszych citroenach C2: Marka Hohoła z Mariusze Szczepaniakiem i Tomasza Piksę z Grzegorzem Bołasem. W klasie CENTO triumfowali Michał Mucha i Karolina Klyta (fiat seicento). Kolejne pozycje zajęły załogi fiatów cinquecento: Wojciech Książek i Kamila Szczerba przed Adamem Pawłowskim i Mateuszem Regułą.

Klasa Open

W klasie Open 4WD tym razem sklasyfikowano tylko jedną załogę: Michała Kareusza i Łukasza Dudzika (subaru impreza). W klasie Open 2WD frekwencja była większa – do mety dojechało sześć załóg, z których najszybszą byli Michał Jakubczyk i Tomasz Oleksik (opel corsa GSi). W klasie GOŚĆ triumfowali Artur i Piotr Szpakowie jadący mitsubishi lancerem.

Zawody na torze testowym FCA Poland zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem publiczności. Nie inaczej było w ostatnią niedzielę – kibiców przy trasie nie brakowało. Przy zachowaniu wymaganych rygorów sanitarnych mogli oglądać zaciętą rywalizację, która przyniosła tym razem niespodziewane rozstrzygnięcia.

Kolejna runda SMT odbędzie się dopiero we wrześniu. Zawody na torze odbędą się 5 września a tydzień później najlepsze załogi tego oraz ubiegłego sezonu (po pierwszych pięciu rundach) będą mogły rywalizować w Super Sprincie przy Rajdzie Śląska.