Rusza przebudowa wiaduktu na stacji kolejowej Grota-Roweckiego

Obiekt będzie jak nowy. Przebudowa wiaduktu rozpocznie się wiosną.

Grota rooweckiefo

Wiadukt przy ulicy Grota-Roweckiego czekał na nowy image już od dawna. Z końcem 2020 roku Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach podpisał umowę z wykonawcą, którego wyłoniono na drodze przetargu. Autorem przebudowy ma być firma Mostostal Kielce S.A.

To jedna z większych inwestycji w Tychach w 2021 roku. Właściwie, przebudowa wiaduktu nie jest dobrym stwierdzeniem – konstrukcja zostanie wyburzona i zbudowana na nowo. Jak mówi Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach:

Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Grota-Roweckiego, jaki biegnie nad torami PKP, to jedno z większych zadań drogowych, jakie będzie realizowane w 2021 roku w Tychach. Stary obiekt zostanie wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy, wybudowany od podstaw.

Jak wynika z ekspertyzy, to jedyna droga, ponieważ stan obiektu wyklucza de facto możliwość jego remontu.

Z nowości, w sąsiedztwie nowego wiaduktu powstanie kładka, z której będą mogli skorzystać zarówno piesi, jak i rowerzyści. Będzie ona zlokalizowana od strony południowo-wschodniej, w odległości zaledwie ok. 35 metrów od ulicy Grota-Roweckiego.

Ponieważ formalności zostały dopełnione, inwestycja już się rozpoczęła, nie wiadomo jednak kiedy dokładnie ruszą konkretne prace. Zaplanowane są najwcześniej na wiosnę, jednak dokładny termin wyburzenia nie jest jeszcze znany. Na razie trwają prace organizacyjne, takie jak skompletowanie całego zaplecza inwestycji, zatwierdzanie projektów tymczasowej organizacji ruchu, a także uzgodnień z gestorami zewnętrznymi oraz opracowywanie harmonogramu działań.

Przebudowa nie oszczędzi oczywiście utrudnień w ruchu drogowym, kolejowym, a także samochodowym. Plan zakłada, że wiadukt ma być gotowy do lipca 2022, a kładka do połowy grudnia 2021.

Do tego czasu, jak wyjaśnia zastępca dyrektora MZUiM, Wojciech Łyko, ruch będzie odbywał się za pomocą objazdu ulicami Dąbrowskiego, Wyszyńskiego i Jana Pawła II, a w drugą stronę ul. Jana Pawła II, al. Bielską i aleją Niepodległości.

Łączny koszt inwestycji to ok. 10 milionów złotych, z czego 3,7 miliona to dofinansowanie z budżetu państwa.

fot. UM Tychy