Samochodowe Mistrzostwa Tychów. Jesienna runda zmagań na torze FCA

Na torze testowym FCA Poland odbyła się w niedzielę 10 października 2021 roku przedostatnia, siódma runda tegorocznych Samochodowych Mistrzostw Tychów. Jak zawsze podczas tych zawodów nie zabrakło emocji i widowiskowych przejazdów.

Samochodowe Mistrzostwa Tychów zawsze przyciągały imponującą liczbę kierowców, a rywalizacja jest tak zacięta, że sięgają oni po coraz mocniejsze samochody. Także październikowa runda mogła poszczycić się dużą frekwencją wśród zawodników.

Licząca 2,8 km trasa została wytyczona na torze testowym FCA Poland w Bieruniu. Ponieważ tegoroczne mistrzostwa powoli zbliżają się do finału, walka o punkty w poszczególnych klasach jest coraz bardziej wymagająca. Kibice mogli podziwiać pasjonujące widowisko.

Klasa Open 4WD

W klasie Open 4WD, w której rywalizują najbardziej zmodyfikowane samochody, zawodnicy często sięgają po rajdówki klasy Proto – łączące nadwozie współczesnego samochodu – najczęściej forda fiesty – z podzespołami mitsubishi lancera lub subaru imprezy. Takim autem startowali Adrian Wichłacz i Błażej Szulc, którzy zanotowali najlepszy czas zawodów. Kolejną pozycje w klasie zajęli liderzy klasyfikacji rocznej Michał Kareusz i Łukasz Dudzik (subaru impreza). Za nimi uplasowali się Dezyderusz Chrzan i Adam Musioł (subaru impreza)

Klasa 4

W klasie 4 na starcie nie pojawił się obrońca tytułu mistrzowskiego Artur Kobiela. Pod jego nieobecność najlepsi w tej kategorii okazali się Rafał Wlazłowski i Rafał Indyk (subaru impreza). Do nich należał też drugi czas całych zawodów. W klasie 4 na podium stanęli także Michał Biały i Grzegorz Bartyzel (audi 80) oraz Paweł Kowalski i Ewelina Wlazło (toyota yaris). Przemysław Mendrek i Edyta Mendrek (honda civic) powiększyli swoją przewagę w klasyfikacji klasy 3. Za nimi finiszowali Dawid Tomala i Paulina Kępka (honda civic) a trzecie miejsce zajęli zwycięzcy poprzedniej rundy: Sebastian Butyński i Adrian Potępa jadący hondą civic. Te trzy załogi uplasowały się równocześnie na szczycie klasyfikacji 2WD.


Hondy civic wiodły prym także w klasie 2. Na trasie najszybsi byli Błażej Filapek i Magdalena Filapek, wyprzedzając Sebastiana Megę i Michała Pacieja oraz Łukasza Przybyłę i Marcina Budaka. Łukasz Semik i Krzysztof Wadas (fiat seicento) wygrali rywalizacje w klasie 1. Drugą pozycję zajęli Paweł Oślak i Michał Kociołek (fiat seicento), a na trzecim miejscu finiszowali Delfin Orłowski i Sławomir Raczek (nissan almera).

Klasa RWD, 2WD, PPC i CENTO

Paweł Rączka i Marek Cieślik (bmw 120ti) byli najszybszą załogą w klasie RWD – samochodów z napędem na tylną oś. Michał Parzych i Piotr Śliwa (bmw E36) dojechali do mety na drugiej pozycji, a Daniel Strojek i Andrzej Gulba w bmw 330 E36 stanęli na najniższym stopniu podium. W klasyfikacji Open 2WD triumfowali Slawomir Potapiuk i Marcin Thamm (honda civic). Marek Hohoł i Mariusz Szczepaniak w citroënie C2 VTS wygrali w klasie PPC (samochody peugeot i citroën) a Adam Pawłowski i Krzysztof Wadas (fiat cinquecento) byli najszybsi w klasie CENTO. Wśród zawodników z licencją najszybsi byli Artur Szpak i Piotr Szpak jadący mitsubishi lancerem.

Finałowa runda Samochodowych Mistrzostw Tychów odbędzie się 7 listopada. Losy tytułów mistrzowskich w Tychach rozstrzygną się tradycyjnie na torze FCA Poland w Bieruniu.