Start nowego sezonu Samochodowych Mistrzostw Tychów. Ukraiński akcent podczas zawodów

Samochodowe Mistrzostwa Tychów wracają do akcji – w niedzielę, 6 lutego 2022 r., na torze w Bieruniu odbyła się pierwsza runda tegorocznego cyklu. Rywalizacja jak zwykle była widowiskowa.

Fot. Wojciech Anusiewicz
SMT Tychy Bieruń

Zimny, pochmurny dzień nie zniechęcił kibiców, którzy tłumnie przybyli na tor FCA Poland w Bieruniu, stęsknieni za sportowymi emocjami. Również zawodnicy po długiej, zimowej przerwie spragnieni byli rywalizacji.

Klasa 4 zawodów

Start sezonu dał odpowiedź na pytanie, czy między sezonami ktoś opracował sposób na pokonanie obecnego mistrza Tychów w klasie 4 – Artura Kobieli, który z pilotem Kamilem Walą startował toyotą yaris GR. Szybko okazało się jednak, że Kobiela wciąż utrzymuje przewagę nad rywalami – do mety dojechał na pierwszej pozycji, blisko 8 s. przed kolejną załogą. Mateusz Masełko i Konrad Masełko (subaru impreza) zajęli drugą pozycję a na trzecim miejscu finiszowali Dominik Sarka i Maciej Sarka (mitsubishi lancer).

Klasa 3 zawodów

W klasie 3 zwycięstwo odniósł trzeci kierowca ubiegłorocznych mistrzostw – Sebastian Butyński. Pilotowany tym razem przez Łukasza Biernota kierowca hondy civic wyprzedził na mecie Dawida Grzebinogę i Dominikę Bandołę (honda civic) oraz Tomasza Smolarczyka i Michała Zająca (renault clio). W klasie 2 nowy sezon od zwycięstwa zaczęli Grzegorz Dobrzański i Agnieszka Dobrzańska (honda civic). Łukasz Przybyła i Marcin Budak (honda civic) zajęli drugą pozycję, a Łukasz Kaplita i Adrian Romaszko (honda crx) uzupełnili podium.

Klasa 1 zawodów

W klasie 1 rządzili faworyci znani z poprzednich sezonów. Jako pierwsi na mecie zameldowali się Łukasz Semik i Krzysztof Wadas (fiat seicento). Za nimi finiszowali Delfin Orłowski i Sławomir Raczek (nissan almera), a czołową trójkę uzupełnili Wojciech Książek i Kamila Szczerba (fiat cinquecento) – zawodnicy, którzy w ubiegłym roku rywalizowali w klasie CENTO. W tej kategorii najlepszy wynik uzyskali Piotr Strzoda i Piotr Chojnowski (fiat seicento). Kolejne pozycje przypadły Michałowi Musze i Karolinie Klycie (fiat seicento) oraz Adamowi Pawłowskiemu i Paulinie Kempce (fiat cinquecento).

Klasa PPC

Krzysztof Bednarski i Mirosław Bednarski (peugeot 106) triumfowali w klasie PPC, przeznaczonej dla samochodów peugeot i citroën. Drugie miejsce zajęli Tomasz Piksa i Marek Hohoł (citroën C2), a za nimi do mety dojechali Tomasz Sadkiewicz i Oskar Bielat (citroën C2). Paweł Rączka i Grzegorz Miksa (bmw 120ti) byli najszybsi w klasie aut tylnonapędowych (RWD), a Paweł Czernik i Natalia Czernik – również w bmw, tylko starszym modelu 318 (E30) – tryumfowali w klasie Retro.

Klasa Open 4WD

Grzegorz Gniadek i Patryk Kotarba (subaru impreza) triumfowali w klasie Open 4WD. Wśród aut Open z przednim napędem (Open 2WD) najlepiej poradził sobie Daniel Rosiek (opel astra). Rafał Pochłopień – również jadący oplem astra – był najszybszy spośród zawodników z licencjami sportowymi (klasa Gość).

W klasyfikacji generalnej 2WD – obejmującej wszystkie samochody z napędem na jedną oś – na najwyższym stopniu podium stanęli zwycięzcy klasy 3 – Butyński i Biernot. Drugie miejsce przypadło Grzebinodze i Bandole a trzecią pozycję zajęli Rączka i Miksa w tylnonapędowym bmw.

Ukraiński akcent podczas zawodów

Pierwsza runda SMT odbywała się w cieniu wydarzeń na Ukrainie. Organizatorzy cyklu – Automobilklub Ziemi Tyskiej – przygotowali drobny gest, by okazać wsparcie naszym wschodnim sąsiadom. Numery startowe podczas tej rundy miały ukraiński – niebiesko-żółty akcent. Druga runda SMT odbędzie się 3 kwietnia, tradycyjnie na torze w Bieruniu.