To były bardzo udane hokejowe mistrzostwa

- Turniej w Tychach zakończył się sukcesem sportowym i organizacyjnym – zaznacza Mirosław Minkina, prezes Polskiego Związku Hokeja na Lodzie.

Prezes i marszalek

Od 26 kwietnia do 1 maja na Stadionie Zimowym w Tychach trwały 2022 IIHF Mistrzostwa Świata w Hokeju na Lodzie Dywizji IB. Reprezentacja Polski zdobyła złote medale i awansowała na zaplecze Elity. Spodziewał się pan, że Biało-Czerwoni będą się tak dobrze spisywać?
MIROSŁAW MINKINA: Kadra Narodowa zrealizowała cel, jaki był wcześniej założony a my, jako związek, zrobiliśmy wszystko, aby nasza drużyna miała, jak najlepsze przygotowania do najważniejszego turnieju ostatnich lat. W poprzednim roku odbył się u nas Turniej Trójmorza i EIHC Christmas Cup, hokeiści pojechali także do Słowenii. Przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata w Tychach, drużyna rozegrała sparingi z Austrią i Rumunią. Zespół rywalizował z bardzo mocnymi drużynami. To wszystko procentowało. Byliśmy najwyższej sklasyfikowanym zespołem w rankingu IIHF ze wszystkich drużyn biorących udział w turnieju i od początku podkreślaliśmy, że celem jest zajęcie pierwszego miejsca i awans. Nasi hokeiści pokazali klasę i to mnie bardzo cieszy.

Przed rozpoczęciem mistrzostw pojawiły się głosy, że kibice będą bojkotować mecze ze względu na ceny biletów ((normalny i ulgowy kosztowały odpowiednio 89 i 49 zł). Jest pan zadowolony z frekwencji na trybunach podczas turnieju?
Decydujący mecz mistrzostw z Japonią na Stadionie Zimowym w Tychach obserwował komplet publiczności. Podobnie było w przypadku wcześniejszego meczu z Ukrainą. W efekcie polityki cenowej i kampanii reklamowej online nastawionej na efekt, organizator zrealizował wytyczone cele frekwencyjne i budżetowe. Co więcej, na trybunach pojawiło się sporo rodzin z dziećmi, a to grupa, o którą powinien zabiegać najbardziej polski hokej, nie tylko reprezentacyjny, ale i klubowy.

Mistrzostwa były transmitowane w TVP Sport. Czy mecze cieszyły się zainteresowaniem widzów?
Tak i to bardzo dużym. Mecz Polska – Japonia w TVP Sport obserwowało 183 tys. widzów, a w szczycie aż 361 tys. widzów. Sporo osób oglądało spotkanie Biało-Czerwonych z Ukrainą. Średnia oglądalność to 140 tys. widzów, a w szczycie 283 tys. widzów. Dodatkowo, media bardzo szeroko rozpisywały się o polskiej reprezentacji. Ekwiwalent reklamowy za okres od 1 kwietnia do 3 maja, wyniósł według danych Instytutu Monitorowania Mediów 7,8 mln zł. Co ciekawe, w tym okresie wszystkie publikacje dotyczące hokeja na lodzie w Polsce były warte aż 17,4 mln zł.

Niektórzy z kibiców narzekali na to, że podczas turnieju nie była prowadzona sprzedaż pamiątek i gadżetów.
Ubolewam nad tym, ale żadna firma nie była gotowa zakupić licencję. Poza tym muszę podkreślić, że wszelkie działania dotyczące organizacji turnieju były konsultowane z Międzynarodową Federacją Hokeja na Lodzie i agencją Infront, zarządzającą prawami marketingowymi, handlowymi, telewizyjnymi i cyfrowymi do turnieju. IIHF i Infront miały decydujące zdanie w kwestiach związanych z organizacją mistrzostw i po raz pierwszy w historii naszej współpracy nie zgłosiły żadnych uwag.
Chciałbym jeszcze dodać, że bardzo ważne było wsparcie samorządu. Partnerami Mistrzostw Świata były Województwo Śląskie, Ministerstwo Sportu i Turystyki, miasto Tychy, miasto Katowice i Hotele Diament. Przedstawiciele partnerów regularnie gościli na Stadionie Zimowym w Tychach i oni także byli zadowoleni z organizacji turnieju. Osobiste podziękowania należą się panu Jakubowi Chełstowskiemu, marszałkowi województwa śląskiego, panu Andrzejowi Dziubie, prezydentowi Tychów oraz panu Marcinowi Krupie, prezydentowi Katowic.

czytaj więcej:

Nighskating - wrzesień 2020

Wieczorny rajd rolkarzy. Przejmą miasto na dwie godziny

Rowery tychy

Cyklistyczny czerwiec w Tychach. Nadchodzą liczne imprezy

Gksruch

Piłkarze GKS remisują z Ruchem 2:2

Widzew Łódź GKS Tychy

GKS Tychy ma wątpliwości co do wypłaty odszkodowania

GKS Tychy koszykówka

Koszykarze rozpędzili się na całego. GKS wejdzie do elity?

Muzeum miejskie tychy kryptonim obiekt czyli cud nad rawa

Tyska premiera filmu dokumentalnego Wojciecha Wikarka

131209376 3783752651683746 4262343469535885378 n

I liga koszykówki. Tyszanie wrócili na...