ZTM wchodzi w XXI wiek! Nowa aplikacja zapewni wyższy komfort podróży i bezpieczeństwo

Pracownicy Zarządu Transportu Metropolitalnego testują aplikację, która zmienia dotychczasowy proces kontroli bezpieczeństwa i standardów pojazdów komunikacji miejskiej. Nowatorski system ma ułatwić wychwytywanie niedociągnięć, które są kluczowe dla pasażerów, takie jak np. czystość i wyposażenie pojazdu, sprawność kasowników i klimatyzacji czy też elementy związane z bezpieczeństwem i komfortem podróżujących.

Zmiany ztm

Zarząd Transportu Metropolitalnego, największy organizator komunikacji miejskiej w Polsce testuje najnowszą aplikację, która automatyzuje i przyspiesza kontrolę pojazdów. Jest to kolejny element transformacji cyfrowej, którą przechodzi Zarząd Transportu Metropolitarnego.

Dane wprowadzane podczas kontroli gromadzą się w chmurze, następnie można automatycznie generować raporty i szybciej identyfikować niedociągnięcia, a co za tym idzie poprawiać komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów.

Od początku lipca każdy pracownik kontrolujący jakość usług przewozowych będzie korzystał z pełnej wersji aplikacji Transport Quality Central (TQC).

Co ułatwi nowa aplikacja?

Jak szacuje Rafał Zając, naczelnik Wydziału Zarządzania Ruchem w ZTM, nowa aplikacja na tyle ułatwia i przyspiesza przeprowadzanie kontroli, że będzie można przeprowadzać ich nawet o połowę więcej lub zlecić kontrolerom inne, dodatkowe zadania: – Wszystko działa bardzo intuicyjnie. Pracownik, będąc w pojeździe, na urządzeniu mobilnym zaznacza to, co nie spełnia naszych oczekiwań. Może to być np. czystość i wyposażenie pojazdu, sprawność kasowników i klimatyzacji, czy też elementy związane z bezpieczeństwem pasażerów – wymienia Rafał Zając. – Kontroler może także wpisywać swoje uwagi i robić zdjęcia. Zebrane dane gromadzą się w chmurze. To znacznie przyśpiesza przepływ informacji, dzięki czemu będziemy mogli szybciej przeciwdziałać nieprawidłowościom – dodaje.

Aplikacja zwiększa nie tylko efektywność samej kontroli, ale także ułatwia organizację pracy. TQC przesyła bowiem indywidualny plan pracy każdemu kontrolerowi. Dzięki oprogramowaniu na bieżąco można śledzić lokalizacje przeprowadzanych wizyt w pojazdach i od razu można zobaczyć, które z nich od jakiegoś czasu nie były kontrolowane.

Ekologia zawita do ZTM

Aplikacja to także ekologiczna alternatywa dla dotychczasowych rozwiązań. Do tej pory raporty z kontroli były sporządzane na papierze. – Nowa aplikacja to element kompleksowego procesu transformacji cyfrowej Zarządu Transportu Metropolitalnego. Konsekwentnie realizujemy zmianę na wielu płaszczyznach. Jest to oczywiście spójne z naszą rolą, którą sobie zdefiniowaliśmy – jako największy organizator komunikacji miejskiej w Polsce chcemy ułatwiać podróżowanie, tworzyć klimat i koncepcję przyjaznej, nowoczesnej i ekologicznej aglomeracji – i w tym kierunku zmierzają podejmowane przez nas działania. Będzie ich więcej – zapowiada zastępca dyrektora ZTM ds. administracyjnych Krzysztof Dzierwa.

ZTM wskazuje jednocześnie, że jesienią 2021 roku podjęta zostanie decyzja, co do stałego korzystania z aplikacji. Będzie to zależeć od wyników właśnie rozpoczynanego pilotażu.

czytaj więcej:

Zmiany ztm1

Przez brak kierowców ZTM zawiesza połączenia! Sprawdź które

Koniec sporu zbiorowego

Zakończył się spór zbiorowy w PKM Tychy

ZTM fot Kamil Łukasik ZTM

ZTM zmienia kilkadziesiąt rozkładów jazdy

Pomoc dla Nowa Biała

Tyscy strażacy pomogli OSP Lędziny

George bakos SE Faa Ijrj ZA unsplash

Akcja sadzenia drzew w Tychach!

Spalarnia odpadów w Tychach?

W mieście powstanie spalarnia śmieci?

Ławki na Sublach

Nowe ławki w tyskich parkach zamiast starych