Kochajcie mnie, mamo i tato. Kampania billboardowa przeciw homofobii w Tychach

Podobno tam, gdzie na horyzoncie nie ma już ogromnych plakatów antyaborcyjnych Mam 11 tygodni czy Kochajcie się, mamo i tato kończą się granice Polski. W pierwszym kwartale tego roku, niemalże na każdej ulicy, każdego miasta w Polsce, pojawiły się billboardy fundacji Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie Wiara. Swój głos w przestrzeni publicznej zabrały także środowiska walczące o równość społeczną. Plakaty mówiące przede wszystkim o akceptacji, pojawiły się także w Tychach.

Kochajcie sieeeee

Fundacja Nasze Dzieci, posiada potężny kapitał. Jednym z podstawowych zadań, realizowanych przez działaczy jest wspieranie macierzyństwa i ochrona życia nienarodzonych dzieci od momentu poczęcia. Nie dziwi więc obecność plakatów antyaborcyjnych naprawdę na każdym kroku. Z czasem, część społeczeństwa zaczęła wyrażać swój sprzeciw. W sieci powstały dziesiątki prześmiewczych memów dotyczących chociażby ilustracji Mam 11 tygodni.

Nasza kolej

Na masową kampanię zareagowały także środowiska związane ze społecznością LGBT+, które od lat walczą w Polsce o równość płci i akceptację osób o odmiennej orientacji seksualnej. Na początku, Miłość Nie Wyklucza, Grupa Stonewall, Kultura Równości i Tolerado zakupiły kilka miejsc reklamowych w Warszawie i kilku innych dużych miastach w Polsce. I tak narodziły się plakaty Kochajcie mnie, mamo i tato.

Akcja spotkała się z ogromną akceptacją wszystkich zaangażowanych w walkę o równość. Nie spodobała się natomiast prawicowym działaczom prolife. Mimo to, w Internecie uruchomiono zbiórkę środków, która pomogła opłacić powierzchnie billboardowe w całym kraju. W dużych miastach, a także w niewielkich miejscowościach. Wszędzie tam, gdzie dociera homofobia. Pomoc internautów była i jest bardzo potrzebna. Fundacje i stowarzyszenia stojące za kampanią, nie mają niestety tak wielkich możliwości finansowych jak Nasze Dzieci.

Prosty przekaz

- Naszym zdaniem najważniejsze jest to, żeby w pierwszej kolejności rodzice kochali swoje dziecko. Niestety – coś, co powinno być oczywiste, w przypadku dzieci LGBT+ wcale nie jest normą - przyznają twórcy kampanii.

Kochajcie mnie, mamo i tato przedstawia osobę homoseksualną, z odciśniętą ręką na policzku. To delikatny symbol przemocy, która dotyka mniejszości w naszym kraju. Pod napisem, nawiązującym do kampanii prolife znajduje się jedna z kilku informacji opracowanych przez autorów akcji.

  • 80% nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich rodziców,
  • 88% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców,
  • 75% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki,
  • 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze.

Można pomóc

...i wesprzeć zbiórkę. Zebrane środki przeznaczane są nie tylko na plakaty, ale przede wszystkim na pomoc osobom, które w związku z orientacją, czują wykluczenie społeczne.

Jeżeli w Twoim otoczeniu jest ktoś, kto doświadcza przykrości, w związku z tym, kim jest lub jeśli problem dotyczy Ciebie - sięgnij po pomoc.

kochajciemnie.pl

czytaj więcej:

Nasadzenia Tychy

Mieszkańcy mogą posadzić drzewo dla swojego dziecka

Png 20211109 003524 0000

Radna apeluje o podświetlenie urzędu na biało-czerwono

Roman lopez Wpw Vfb3 b B4 unsplash

"Postaw na nogi!" pod Żyrafą! Wystąpi Dawid Tomala

In 20210616 123427639

Kolejne skrzyżowanie będzie nieprzejezdne

Zablokowany pojazd

Kolejny kierowca zablokował się pod "Mostem Mistrzów"

Lotto

Niedaleko Tychów ktoś wygrał wielkie pieniądze!

62 661350

Policjanci uświadamiali tyskich seniorów